vineri, 2 martie 2012

Platou cu fructe de mare

  Mai greu decat pregatirea platoului a fost gasirea unui nume potrivit. Ma gandeam ca "fructe de mare" nu include si pestele, dar in dictionarul englez fructele de mare sunt asociate cu animalele din mare care pot fi mancate. Engleza fiind cea mai folosita limba din lume (exceptand mandarina) am incredere in definitia lor si  voi folosi si eu acest termen.
  Nu este foarte dificil de pregatit, dar mi s-a parut o asociere deosebita de arome si merita incercat.
  Bun, sa trecem la treaba, pentru un platou de doua persoane am folosit:
- 300g ton;
- 300g somon;
- 20 creveti;
- 5 calamari;
- 1 bucata brocoli;
- 50 g unt;
- 5 graunti usturoi;
- 4 lamai;
- 2 linguri sos de soia;
- 1 lingurita ghimbir;
- ulei masline;
- sare si piper.

  Am cumparat creveti proaspeti de culoare gri, care sunt mult mai gustosi decat cei pe care ii cumparam  de obicei: crevetii prefierti roz. Am curatat crevetii, i-am spalat, uscat si apoi i-am calit in 50 grame unt cu doi graunti de usturoi tocati marunt, sare si piper.
  Am facut clasicul sos din 2 graunti de usturoi, 1 lamaie, ulei masline, sare si piper in care am pus calamarii si somonul, in vase diferite,  la macerat pentru doua ore. Somonul si partea tubulara a calamarului le-am pregatit la gratar pe aragaz aproximatix trei minute pe fiecare parte, iar partea cu tentacule am pregatit-o in tigaia in care am calit crevetii cu putin din sosul in care a stat la macerat.
  Cu ocazia aceasta am aflat ca termenul calamar( provenienta italiana, spaniola) nu este corect, in limba romana corect este spus calmar( provenienta franceza).
  Ajungem la partea deosebita tonul care este pe cat de scump pe atat de bun. Chiar daca pretul per kg este peste 100 lei, merita incercat. Am pregatit un sos din cele doua linguri de sos de soia, sucul de la jumatate de lamaie, o lingurita ghimbir, un graunte usturoi, sare si piper. Am pus tonul in aceast sos si l-am tinut doua ore la macerat. L-am pregatit tot pe gratar trei minute pe fiecare parte.
 Ca si garnitura am avut brocoli. L-am rupt bucatele si l-am pus la fiert pentru 12 minute cu putina sare, l-am scurs si apoi l-am stropit cu ulei de masline si lamaie.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu