duminică, 11 martie 2012

Caracatita cu legume

 Pana acum ceva timp nici nu ma puteam gandi ca as putea vreodata sa gust din caracatita, am ajuns in grecia acum cativa ani si am gustat, am fost uimit si de atunci am devenit un mare fan :).
 Pentru doua portii am folosit:
- o caracatita de 600g;
- un ardei capia;
- jumatate de dovlecel;
- un morcov mic;
- o lamaie;
- ulei masline;
- sare si piper.
  Am tinut-o doua zile la marinat intr-un amestec de ulei masline, zeama de la jumatate de lamaie, sare si piper.
  Am taiat-o bucati si am pus-o la calit intr-o tigaie la foc mic cu trei linguri de ulei de masline. Intre timp am spalat, curatat si taiat cubulete legumele.
  Dupa ce a scazut lichidul din tigaie la jumatate am adaugat legumele, sare si piper si le-am lasat sa fiarba aproape 20 minute. Dupa ce se raceste putin se adauga zeama de la o jumatate de lamaie.
  A fost prima oara cand am pregatit caracatita fara sa o fierb inainte si spre surprinderea mea a fost foarte frageda.
  O alta metoda pentru fragezirea caracatitei este: inainte de pregatire se bate cu ciocanul de snitele, apoi se freaca de un tocator si abia apoi se spala, curata si taie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu