marți, 21 august 2012

Curcan la cuptor cu sos de stafide

  Ingrediente pentru curcan:
- 4 pulpe de curcan;
- 1 ceapa mica;
- 1 morcov mic;
- 2 graunti de usturoi;
- o legatura de ceapa verde;
- doua foi de dafin;
- o lingurita cimbru;
- cateva boabe de piper negru;
- 200 ml vin alb demisec;
- ulei masline;
- sare si piper.
  Se cresteaza pulpele de curcan, se ung cu ulei de masline, cimbru, sare si piper si se pun intr-un vas termorezistent. Se adauga vinul, se pune pe langa pulpe ceapa si morcovul taiate nu foarte marunt, grauntii de usturoi taiati feliute. Peste pulpe se pun foile de dafin si ceapa verde taiata in fasii mari. 
  Se acopera vasul cu un capac sau folie de aluminiu si se da la cuptorul preincalzit la 160°C pentru 2-2,5 ore. Cand este gata se scoate capacul si se mai lasa la cuptor inca 10 minute, sa se rumeneasca putin.

 Ingrediente sos:
- jumatate de punga cu stafide;
- 100 ml vin alb;
- 30 g unt;
- sare si piper.
 Se pune vinul intr-un vas neaderent si se pune pe aragaz la foc mic. Se adauga stafidele, piperul si sarea. Dupa ce se reduce putin se adauga si untul si se amesteca pana se ingroasa.

 Ca si garnitura am facut trei piureuri: cartofi, morcovi si broccoli.

 Am fiert toate legumele, in vase separate, pana s-au inmuiat.
 Piureul de morcovi: am folosit doi morcovi pe care i-am pus in blender cu un praf de sare, o lingurita de unt, jumatate de lingurita de boia iute si o lingurita de miere.
 Piureul de cartofi: doi cartofi pe care i-am amestecat cu un praf de sare, o lingurita de unt si doua linguri de parmezan ras.
 Piureul de broccoli: am folosit 4 buchetele pe care le-am amestecat cu un praf de sare, o lingurita de unt si doua linguri de gorgonzola rasa.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu