luni, 25 iunie 2012

Piept de rata cu sos de physalis si morcovi caramelizati

 Am gasit piept de rata congelat la Metro si mi-a facut cu ochiul, asa ca l-am cumparat.
 Am evitat sa fac clasica reteta sos cu portocale sau cea cu sos de afine si cum aveam cateva fructe physalis acasa, m-am gandit sa le folosesc pentru sos.
 Cu o zi inainte sa o prepar am pus carnea la macerat cu putin vin rosu, ulei masline, rozmarin, sare grunjoasa, piper.
  Pieptul l-am prajit cu o lingura de ulei de masline cate 3 minute pe fiecare parte. L-am pus intr-un vas termoizolant cu putin din grasimea lasata in tigaie, l-am mai stropit cu putin vin, am pus capacul si l-am dat la cuptor pentru 30min. Cuptorul era preincalzit la 160°C.
  Am topit 50g unt intr-o tigaie si am pus peste 6 physalis taiate sferturi. Le-am lasat 2 minute la foc mic dupa care am adaugat 50g smantana dulce, sare si piper alb. Am mai lasat 3 minute pe foc si l-am dat deoparte. 
  Intr-o alta tigaie am topit inca 50 grame unt in care am adaugat morcovii. I-am prajit 4 minute si am adaugat zaharul. Am mai lasat pe foc pana s-a topit zaharul si morcovii s-au caramelizat. 
  Am servit alaturi de o salata facuta dintr-o gulie, o andiva, jumatate de ceapa rosie si putin patrunjel peste care am pus sare, piper alb si zeama unei jumatati de lamaie.
 A fost delicios, cu siguranta voi mai prepara piept de rata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu