sâmbătă, 12 mai 2012

Vrabioara Charolais cu sos de mozzarella si parmezan

 Am plecat in aceasta dimineata spre Metro cu gandul sa cumpar fructe de mare. Cand am ajuns un miros puternic de friptura m-a atras catre camera frigorifica. In fata ei un domn pregatea pe un gratar carne de vita, am gustat si a fost delicios, rezultatul: m-am razgandit in privinta fructelor de mare... Am cumparat vita. Vrabioara Charolais din Franta cu un pret mai mult decat atractiv 28 lei/kg, evident ca la casa pretul a fost 128 lei/kg, vazusem gresit la raft... Dar la cat de mare era pofta pe care o aveam putea sa coste si 200 lei si tot cumparam.
 Vita Charolais, o rasa foarte apreciata pantru carnea ei, este originara din Franta din zona Charolais, de unde are si numele. Acum este crescuta in mai multe zone ale Europei, SUA si Australia.
 Mi-am rascolit mintea pentru un sos si cum cumparsem niste mozzarella pentru o pizza mi-a venit ideea sa o folosesc pentru un sos.
 Vita am pregatit-o la tigaia grill, unsa cu putin unt si ulei de masline, 3 minute pe fiecare parte la foc mare.
 Am incalzit 100 ml smantana de gatit in care am topit 30g unt. Dupa ce s-a topit untul am adugat cam 150g mozzarella, 150g parmezan, putina zeama de lamaie, sare si piper. Am mai tinut pe foc pana s-au topit si mozzarella si parmezanul.
 La garnitura am folosit cartofi noi si morcovi baby. Cartofii i-am fiert nedecojiti cu putina sare. Dupa ce s-au fiert i-am decojit, i-am uns cu putin unt si am presarat peste ei putin marar tocat marunt.
 A fost incredibil de frageda (se topea pur si simplu in gura) si aromata, chiar m-a surprins pentru ca nu am folosit nici o metoda de fragezire. Asa ca voi mai cumpara cu siguranta. Se gaseste la caserole cate doua bucati de aproximativ 500g, din gama de produse Fine Food.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu