joi, 10 noiembrie 2011

Somon cu sofran si sos de ansoa

Iata ca revin doar dupa doua zile :-)
Am cumparat o bucata somon file de aprovimativ 150g si m-am gandit sa o asortez cu un sos de ansoa.
Ingrediente folosite:
-1 bucata somon file;
-1 catel usturoi;
-1 varf cutit sofran fire(spre fericirea mea am primit cateva grame);
-o lingurita piper amestec(verde, rosu, negru, alb);
-sare de mare;
-lamaie;
-rozmarin;
-ulei masline.

L-am pregatit la gratarul cuptorului. Cat timp s-a incalzit cuptorul, am uns cu generozitate fileul cu ulei de masline, apoi cu un amestec facut din usturoi, lamaie si condimentele enumerate mai sus. L-am bagat in cuptor pentru 20 min. Intre timp am facut sosul.
Ingrediente:
-2 linguri de faina;
-3 linguri de unt;
-o jumatate de ceapa(potrivita ca marime);
-un graunte de usturoi;
-piper;
-2 lingurite de pasta de ansoa;
-lapte.
Am folosit o cratita mica. Am topit doua linguri de unt si am adaugat ceapa si usturoiul, cand ceapa a devenit transparenta am adaugat faina. Am mai pus si o lingura de unt, am amestecat constant pana ce faina a absorbit untul. Am mai lasat pe foc inca un minut astfel incat sosul sa nu aiba gust de faina. Am adaugat laptele si am amestecat bine sa nu existe cocoloase. Dupa inca doua minute am adaugat si pasta de ansoa si piperul. Am mai lasat-o pe foc inca cateva minute sa se ingroase.

Ca si garnitura am folosit cartofi. Doi cartofi maricei i-am taiat cubulete si i-am pus la fiert cu putina sare si ulei de masline. Dupa ce a clocotit apa i-am mai lasat 5 minute si i-am scos la scurs. Am incins cuptorul, am pus cartofii pe o tava, am aruncat pe ei putina sare, piper, ulei masline si cateva firicele de rozmarin si i-am introdus in cuptor. I-am gatit cam 10 min la temperatura mare. Dupa ce i-am scos de la cuptor am pus peste ei putin patrunjel tocat.

Rezultatul a fost spectaculos, ansoa a dat un gust deosebit sosului si s-a potrivit de minune cu cartofii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu