miercuri, 13 martie 2013

Pulpa de rata cu cartofi copti si sos de prune

Ingrediente pentru rata:
-1 pulpa rata;
-2 ardei iuti;
-4 graunti de usturoi;
-1 lg. piper rosu;
-2 lg. sare;
-100g untura rata;
-1 cartof mare.

 Am facut un amestec din sare, ardei iute si piper cu care am frecat rata si am lasat-o sa o patrunda aromele o ora. Am intepat pielea pulpei cu o scobitoare, sa se poata scurge grasimea, am pus-o intr-un vas termorezistent alaturi de untura si cartoful taiat in patru. Am bagat vasul in cuptorul preincalzit la 160°C pentru 2 ore. La fiecare 30 minute am mai stropit pulpa si cartoful cu grasimea lasata. Dupa 2 ore am crescut temperatura la 180°C, am descoperit vasul si l-am mai lasat inca 20 minute, ca rata sa se rumeneasca. Cartoful nu a fost nevoie sa il scot mai devreme.


 Ingrediente pentru sosul de prune: 
-6 prune;
-1 ceapa;
-2 graunti de usturoi;
-2 lg. ulei masline;
-1 lg. zahar;
-1/2 lg. sare;
-1/2 lg. boabe de coriandru;
-1/2 lg. scortisoara macinata;
-150ml. vin rosu;
-30ml. coniac.
  Se taie ceapa si usturoiul marunt si se calesc in uleiul de masline pana se rumenesc putin. Se adauga prunele, se mai lasa 2 minute si se stinge cu vinul rosu. Se adauga restul ingredientelor si se lasa sa fiarba la foc mic 10   minute. Se lasa sa se raceasca putin si se paseaza cu mixerul vertical. 
  S-a potirvit de minune alturi de un piure preparat dintr-un morcov, jumatate de dovlecel, jumatate de legatura de marar, 3 lg de parmezan si o lingurita de sare.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu