miercuri, 18 aprilie 2012

Orez cu legume si carne de vita

 Este cel mai interesant preparat pe care l-am vazut la Masterchef, am salivat de cate ori am vazut reluarea (5-6 ori :)). Un preparat coreean, al carui nume nu l-am retinut. Am inlocuit ciupercile shiitake si pleurotus  cu ciuperci de padure si champignon, iar sosul kochujang cu un sos picant facut de mine. Este foarte usor de preparat, doar ca se murdaresc cam multe vase :)).
 Ingreiente:
-150g orez salbatic;
-250g ciuperci champignon;
-150g ciuperci salbatice;
-2 morcovi;
-2 cepe; 
-200g vrabioara vita;
- o mana de spanac;
-2 oua;
-4 ardei iuti;
-4 rosii cherry;
-2 linguri sos de ardei capia;
-cateva frunze patrunjel;
-50g unt;
-4 linguri ulei masline;
-busuioc;
-sare si piper. 
 Orezul l-am fiert cu o seara inainte, dupa reteta clasica: la o cana de orez se pun doua cani de apa, dupa ce clocoteste apa se acopera, se da focul mic si se mai fierbe 10 minute, dupa care se mai lasa acoperit cam 20 minute. 
 Legumele se toaca marunt si se calesc in ulei de masline pe rand. Morcovii si spanacul se amesteca cu putin susan. La ciuperci se adauga si un graunte de usturoi. Carnea se bate putin si se caleste in unt.
 Ardeii iuti se taie marunt si se calesc cu o lingura de ulei de masline, se adauga rosiile, sosul de ardei capia ( un sos facut de mine din ardei capia copti si ardei iute), patrunjelul, busuiocul, sare si piper. Se obtine sosul picant. 
 Se aseaza orezul pe farfurie, deasupra se pun legumele, peste legume se pune sosul picant si peste sos cele doua oua prajite (moale).
 Este unul dintre cele mai bune preparate pe care l-am mancat vreodata, am si martori care au gustat si pot spune acelasi lucru :). Trebuie incercat!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu